Εκτύπωση

Το εξωφρενικό ποσό των 49 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αναμένεται να διαχειριστεί, ως συμπράττων φορέας, η παρασιτική εργατική αριστοκρατία της ΓΣΕΕ, μέσω 5 έργων κατάρτισης και πιστοποίησης συνολικά 25.000 ανέργων, τα οποία έχει αναλάβει για το άμεσο επόμενο διάστημα μέσω της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του υπουργείου Εργασίας. Φυσικά έπονται και πολλά άλλα, πολύ μεγαλύτερης δαπάνης, καθώς όπως ο ίδιος ο υπουργός Εργασίας Κ. Χατζηδάκης έχει δηλώσει, «μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης θα υλοποιηθούν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης της νέας γενιάς, ύψους 1 δισ. ευρώ, που είναι μακράν το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατάρτισης που έγινε ποτέ», ενώ αναμένεται να καλύψει μισό εκατομμύριο ανέργους και εργαζόμενους. «Είναι πολλά τα λεφτά…» και από αυτό το μεγάλο φαγοπότι δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η κορυφή της πλήρως ενσωματωμένης και αστικοποιημένης συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΓΣΕΕ, με την αγαστή συνεργασία των παρατάξεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ έως σήμερα δεν έχει τοποθετηθεί επ’ αυτών το ΠΑΜΕ που είναι στην Διοίκηση της ΓΣΕΕ.

Η ανάληψη τέτοιων έργων δεν αποτελεί κάτι νέο για τη ΓΣΕΕ. Ωστόσο σήμερα μιλάμε για ένα άλμα στις μπίζνες της κατάρτισης της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας καθώς και στη διαχείριση πολλών χιλιάδων ανέργων, με τη ΓΣΕΕ εκτός των άλλων να … συμπράττει στο «σπρώξιμό» τους, μέσω της πρακτικής άσκησης, σε εκατοντάδες επιχειρήσεις ως τσάμπα εργατικό δυναμικό, για εκατοντάδες ώρες εργασίας που φτάνουν και τις 400 για κάθε άνεργο.

Ιδιαίτερη σημασία έχει το πώς «στήνεται» το μοίρασμα της «πίτας» ανάμεσα στο υπουργείο Εργασίας, τους λεγόμενους κοινωνικούς εταίρους (ΓΣΕΕ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ) και τα περιβόητα ΚΕΚ, καθώς και το τραστ των 10 ιδιωτικών φορέων πιστοποίησης . Την ευθύνη των σχετικών 13 έργων με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδ. Γεωργιάδη, έχει η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του υπουργείου Εργασίας, κάτω από τον ασφυχτικό έλεγχο και καθοδήγηση υψηλόβαθμου κυβερνητικού στελέχους με μακριά θητεία στο υπουργείο και για την οποία, όπως προκύπτει από έγγραφα παρακολούθησης της ΕΥΠ (Documento 11.12.22), είχε ενημερωθεί ο υπουργός από φίλο του γνώστη των καταστάσεων στο Εργασίας να μην την κρατήσει ως συνεργάτιδα γιατί θα τον υπονόμευε.

H Επιτελική Δομή στη συνέχεια αποφασίζει ότι πρέπει να υλοποιήσει το έργο μαζί και με άλλον φορέα, τον ονομαζόμενο συμπράττοντα, ο οποίος στην ουσία παίζει τον ρόλο του ευέλικτου μεσάζοντα ανάμεσα στο υπουργείο και τους ιδιώτες. Ανακοινώνει λοιπόν μια πρόσκληση για συνεργασία κατά κύριο λόγο προς τους «κοινωνικούς φορείς» και την Εκκλησία, οι οποίοι όπως προκύπτει εκ του αποτελέσματος συνεννοούνται για το ποιος από όλους θα συνεργαστεί με το υπουργείο Εργασίας ανά έργο και έτσι απαντά μόνο ένας κάθε φορά στην κάθε πρόσκληση!

Ο ένας υποψήφιος μεσάζων, χωρίς «ανταγωνισμό», αναλαμβάνει το έργο και τη διαχείριση όλων των χρημάτων τα οποία, όπως προκύπτει από τα πέντε επίμαχα έργα, που παρουσιάζει το ΠΡΙΝ και κατέληξαν στην ΓΣΕΕ μέσω του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, δεν συμπεριλαμβάνουν καν τα εκπαιδευτικά επιδόματα, αφού αυτά πληρώνονται από την Επιτελική Δομή! Στη συνέχεια, η ΓΣΕΕ ως μεσάζων 5 έργων ύψους 49 εκατ, ευρώ, νομίμως και ηθικώς, κλείνει με το αζημίωτο συμφωνία για κάθε έργο με έναν από τους 4-5 ιδιωτικούς ομίλους που λυμαίνονται μονοπωλιακά και με εναρμονισμένες πρακτικές το 90% του απίστευτου τζίρου κατάρτισης – πιστοποίησης και μέσω «νόμιμου» πλην εικονικού διαγωνισμού αναλαμβάνουν και την κατάρτιση και την πιστοποίηση, αφού είναι και οι μοναδικοί υποψήφιοι ανάδοχοι του κάθε έργου.

Ήδη από τα 5 έργα της ΓΣΕΕ έχουν γίνει τέτοιοι «διαγωνισμοί» για τα δύο, που όλως τυχαίως τα αναλαμβάνει ένας από τους 5 ομίλους, ο οποίος είναι διαπλεκόμενος με την «βαθιά» ΝΔ, (ο οποίος παίρνει και άλλα 3 έργα από τα 13, με άλλους όμως μεσάζοντες όπως το ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ) που έχει μερίδιο 11.389.720 ευρώ για 5.320 άνεργες γυναίκες) και ήταν και ένας από τους 2 πρωταγωνιστές της γνωστής, τόσο εξόφθαλμης απάτης για το voucher επιστημόνων τον καιρό της πανδημίας που τελικά ακυρώθηκε . Με την μεσιτεία αυτή, η ΓΣΕΕ «τακτοποιεί» τις υποχρεώσεις του Ιδιωτικού Ομίλου προς το υπουργείο αλλά και τις έξτρα υποχρεώσεις προς αυτήν την ίδια, κυρίως μέσω παράνομης επιστροφής χρημάτων από το 40-50% του εξωπραγματικού ποσού που λαμβάνειν για τις εξετάσεις ο φορέας πιστοποίησης.

Ο φορέας αυτός παίρνει 120(!!!) ευρώ το άτομο για τις εξετάσεις πιστοποίησης, όταν αλλού σε άλλα έργα, το ποσό είναι 80 ευρώ, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι 40 ευρώ το πολύ. Είναι τέτοια η απληστία της ΓΣΕΕ που δεν θέτει καν ζήτημα αύξησης του καθηλωμένου επί δεκαετίες εκπαιδευτικού επιδόματος ανέργων των 5 ευρώ μικτών την ώρα (καθαρά κάτω από 4 ευρώ) σε τουλάχιστον 8 ευρώ, σε βάρος προφανώς της αμοιβής των ιδιωτών παρόχων κατάρτισης που είναι 6 και 7 ευρώ την ώρα, και των φορέων πιστοποίησης (είναι 120 ευρώ). Το χειρότερο δε είναι, ότι αποδέχτηκε την, εδώ και 3 μήνες, καθιέρωση από την κυβέρνηση του Payment by Results δηλ. χρηματικής ποινής στους ανέργους που δεν θα περάσουν τις εξετάσεις πιστοποίησης κατεβάζοντας το χορηγούμενο επίδομα στα 3,5 ευρώ (καθαρά μετά τις κρατήσεις κάτω από τα 2,7 ευρώ!), αφήνοντας ανέγγιχτο το ποσό των 120 ευρώ για τους φορείς πιστοποίησης! Γι’ αυτό, γίνεται και το άθλιο παζάρι με τους πιστοποιητές για να «περνούν» όλοι οι καταρτιζόμενοι στις εξετάσεις. Έτσι εξηγείται γιατί η ΓΣΕΕ δεν έχει διεκδικήσει ποτέ την διεξαγωγή εξετάσεων από Δημόσιο Φορέα, όπως γίνονται μέχρι τώρα για τους αποφοίτους ΙΕΚ.

Μια άλλη σημαντική «λεπτομέρεια» στην όλη ιστορία είναι ότι προϊσταμένη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ στο υπουργείο Εργασίας,, που διαχειρίζεται τα 13 έργα κατάρτισης και πιστοποίησης , συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των παρακολουθούμενων από το Pretador, όπως αποκάλυψε το Documento στις 27 Νοέμβρη. Τυχαίο; Μάλλον όχι καθώς θα ήταν πολλοί οι ενδιαφερόμενοι να μάθουν πώς κινείται κάθε φορά η «μοιρασιά» των έργων και αν εφαρμόζονται πιστά οι άνωθεν υποδείξεις.

Όπως διαπιστώνουμε από την ΔΙΑΥΓΕΙΑ, η πρώτη προκήρυξη που ανέλαβε η ΓΣΕΕ μέσω του ΙΝΕ αφορά στη «Συμβουλευτική, Επαγγελματική Κατάρτιση και Πιστοποίηση προσόντων 2000 ανέργων γυναικών στον κλάδο της Δημιουργικής Βιομηχανίας», με το μερίδιο της ΓΣΕΕ να είναι (πάντα χωρίς ΦΠΑ) 3,92 εκατ. Ευρώ. Το δεύτερο έργο «Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις για την επαγγελματική ένταξη των νέων ηλικίας έως 29 ετών» αφορά 8.000 ανέργους με το μερίδιο να είναι 22,279 εκατ. ευρώ. Το τρίτο έργο «Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στον πολιτισμό» αφορά 3000 ανέργους με μερίδιο 4,839 εκατ. ευρώ και το οποίο δίνεται στον έτερο από τους 2 πρωταγωνιστές της αναφερθείσας παραπάνω απάτης του voucher επιστημόνων . Το τέταρτο έργο «Κατάρτιση και πιστοποίηση 3000 ανέργων στους τομείς της Γαλάζιας Οικονομίας», με μερίδιο 5,966 εκατ. ευρώ. Τέλος το πέμπτο έργο «Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στον πολιτισμό» για ανέργους προβλέπει μερίδιο για τη ΓΣΕΕ ύψους 11,29 εκατ. ευρώ.

Ειδικός συνεργάτης

Σημείωμα 
Η εικόνα που παρουσιάζει το παραπάνω άρθρο, είναι μια εικόνα από το άμεσο μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης. 
Η διεξαγωγή των εξετάσεων τύπου PISA που εφαρμόζεται σε Δημοτικό και Γυμνάσιο  και η Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο -για την αξιολόγηση των μαθητών και των σχολείων- φαίνεται ότι θα αποτελέσουν άμεσα τη βάση εισαγωγής στην δημόσια εκπαίδευση του συστήματος “proctoring on line exams” και των αντίστοιχων εταιριών διεξαγωγής και πιστοποίησης. Η διεθνής εμπειρία, με πρωτοπόρες τις ΗΠΑ, δείχνει ότι η εμπλοκή μεγάλων λόμπυ γίνεται στο όνομα της μη διαβλητότητας και της αντικειμενικότητας των εν λόγω εξετάσεων και αποτελεί λαμπρό πεδίο επιχειρηματικής κερδοφορίας. Οι γρήγορες συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τη Cisco, εν μέσω πανδημίας, για την κακόφημη τηλεκπαίδευση, φαίνεται να ήταν μόνο η αρχή. Σε αυτή τη βάση θα κουμπώσει και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με βάση τα αποτελέσματα στις εξετάσεις των μαθητών τους. Πάντα εξάλλου η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ διατυμπανίζουν ότι η “αξία” του εκπαιδευτικού δεν μπορεί παρά να μετριέται στις μαθητικές επιδόσεις. Η λογική της πολιτικής  “Payment by Results”,  εφαρμόζεται ήδη σε μια σειρά χώρες και στην εκπαίδευση. με μπόνους για τους “αρίστους” και επιμόρφωση ή απόλυση για τους “κακούς” εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για το εργαλείο αντιδραστικής αναμόρφωσης της εκπαίδευσης. Στη χώρα μας το ισχυρό κίνημα ενάντια στην αξιολόγηση έχει μέχρι στιγμής καθυστερήσει σε ένα βαθμό τα σχέδια τους, γεγονός που εξηγεί την κυβερνητική επιθετικότητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here