Εκτύπωση
Πάμε θέατρο με τον Σελιδοδείκτη στην παράσταση «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου.

Ο Σελιδοδείκτης σας καλεί να παρακολουθήσουμε μαζί τη θεατρική παράσταση «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου, στο Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος, την Πέμπτη 12 Δεκέμβρη 2019, στις 20:30. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη και ηθοποιούς της παράστασης.

Ειδική τιμή εισιτηρίου για τα μέλη του ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗ 10 ευρώ!

Για κρατήσεις θέσεων συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα: 

https://tinyurl.com/y2qe3mrb
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο e-mail lifryd@gmail.com ή στον αριθμό τηλεφώνου  6974 359 654

Λόγω του πεπερασμένου αριθμού εισιτηρίων παρακαλούμε να κάνετε την κράτησή σας εγκαίρως, έως και την Κυριακή 8 Δεκέμβρη.

 Λίγα λόγια για την παράσταση:

Η «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου στο «Άττις-Νέος Χώρος», για λίγες παραστάσεις ακόμη

Η παράσταση «Αντιγόνη»  είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία Τραγωδία, που ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2018. Το εργαστήρι αυτό ολοκληρώνεται τον Μάιο του 2019, με την πρεμιέρα της παράστασης. Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας και της παράστασης δημιουργήθηκε νέα μετάφραση από τον Δημήτρη Δημητριάδη.

Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της παράστασης στο Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος (Άνοιξη 2019) αλλά και έπειτα από την θερμή ανταπόκριση του κοινού κατά την καλοκαιρινή της περιοδεία η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή επιστρέφει στον κλειστό χώρο της αρχικής της παρουσίασης, για ένα νέο κύκλο παραστάσεων.

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Το σκεπτικό της παράστασης: Βλέπουμε την «Αντιγόνη» ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής.

Η ακατάβλητη επιθυμία της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της παρά τις διαταγές του Κρέοντα, δεν τη συνδέει μονάχα με τον κόσμο των νεκρών της και της οικογένειάς της. Ξεκινώντας από τη διεκδίκηση της ταφής απέναντι στην κρατική εξουσία, οδηγείται στη διεκδίκηση νέων όρων για την επανεκκίνηση της Ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο. Η Αντιγόνη επιχειρεί να ενώσει Μνήμη και Πόλη, Ύπαρξη και Ιστορία, Εξέγερση και Κοινωνία.

Ο Κρέων φέρει το τρίπτυχο δύναμης της ανδρικής – κρατικής εξουσίας ως απόλυτη αρχή: πατριαρχία – στρατοκρατία – φαλλοκρατία. Όποιος δεν είναι μαζί του είναι εναντίον του. Κατά τη γνώμη του όλοι και όλα τον απειλούν, όλοι χρηματίζονται για να υποσκάψουν την εξουσία του.

Η Αντιγόνη αντιτίθεται, αντιστέκεται. Η στάση της δεν αφορά μονάχα την οικογενειακή διάσταση του ζητήματος. Στον οίκο των Λαβδακιδών κάθε πράξη είναι άμεσα πολιτική, γιατί επηρεάζει άμεσα την πόλη. Ο κατ’ επιλογή θάνατός της Αντιγόνης αποτελεί κραυγή Ζωής! Επιλέγει τον θάνατο γιατί θέλει να ζήσει ασυμβίβαστα.

Η παράστασή μας παίζεται αμέσως μετά από έναν πόλεμο. Δεν βλέπουμε τον Μύθο στο βάθος του παρελθόντος, αλλά στο Μέλλον. Μπορεί η ζωή να επανεκκινήσει μετά τον πόλεμο; Μπορεί ο άνθρωπος να διεκδικήσει εκ νέου τους όρους της ζωή του; Ο πόλεμος αφορά την οικουμένη και δεν έχει χωρικό όριο. Το ίδιο και η τραγωδία. Μέσα από την οπτική του πολέμου συναντάμε την οντολογική και βιοπολιτική προσέγγιση του έργου ως αστερισμό τραγωδιών μέσα στην τραγωδία:

-Η τραγωδία του εξεγερμένου Ανθρώπου: Αντιγόνη

-Η τραγωδία της Εξουσίας: Κρέων

-Η τραγωδία του Συγκρουσιακού ανθρώπου: Ισμήνη

– Η τραγωδία του Λόγου: Αίμων

-Η τραγωδία της Προφητείας: Τειρεσίας

-Η τραγωδία του βραχυκυκλωμένου ανθρώπου: Ευρυδίκη

-Η τραγωδία της Υποτακτικότητας: Φύλακας

-Η τραγωδία της Δημοκρατίας: Χορός

Ο Χορός διαρκώς αναζητά το μέτρο. Θέτει ερωτήματα, αμφισβητεί και αυτό-αμφισβητείται, κρίνει και κρίνεται, αναιρεί και αυτό – αναιρείται. Προσπαθεί με μεγάλη αγωνία να ορίσει το δίκαιο και το άδικο, το σωστό και το λάθος, τον θύτη και το θύμα, χωρίς να υπάρχει καμία εξωκοσμική αρχή να δώσει σαφείς και οριστικές απαντήσεις. Πρόκειται για την Τραγωδία της Δημοκρατίας. Δεν μπορεί κανείς να είναι ήσυχος, αναθέτοντας την ευθύνη πολιτών και πόλης σε κάποιον θεό ή σωτήρα: «Ή θα είμαστε ήσυχοι ή θα είμαστε ελεύθεροι», έγραφε ο Θουκυδίδης.

Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία: Η αρχαία Τραγωδία είναι τελετουργικό θέατρο προς τιμήν του θεού Διόνυσου, θεού της γονιμότητας και της βίας, της μεταμόρφωσης και των ενστίκτων. Βγαίνει μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο της κοινωνίας. Μελετάει τη Ζωή στα ακραία όρια της Φύσης, της Ύπαρξης και της Ιστορίας. Είναι ένα βιοπολιτικό θέατρο, που ασκεί δριμύτατη κριτική στο δημοκρατικό πολίτευμα που το γέννησε, με σκοπό το ίδιο αυτό πολίτευμα να βαθαίνει διαρκώς τα χειραφετητικά του χαρακτηριστικά.

Η Τραγωδία, παιδί και μήτρα της Φιλοσοφίας και της Δημοκρατίας, είναι θέατρο καθολικής αμφισβήτησης. Μας προσκαλεί σε μια ριζική επαναξιολόγηση όλων των αξιών της ζωής, με το βλέμμα στραμμένο στον ενεργό και χειραφετημένο πολίτη σε διαρκή εγρήγορση.

Συντελεστές παράστασης

  • Μετάφραση:Δημήτρης Δημητριάδης

  • Σκηνοθεσία, διαμόρφωση χώρου, επιμέλεια κοστουμιών:Σάββας Στρούμπος
  • Μουσική:Λεωνίδας Μαριδάκης

  • Φωτισμοί:Κώστας Μπεθάνης

  • Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο

  • Photo credits: Αντωνία Κάντα

  • Δημιουργία αφίσας: Soul Design

  • Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη

  • Διανομή: Αντιγόνη: Έβελυν Ασουάντ, Κρέων: Κωνσταντίνος Γώγουλος, Τειρεσίας – κορυφαία Χορού: Έλλη Ιγγλίζ, Ισμήνη – Αγγελιαφόρος: Ανδρομάχη Φουντουλίδου, Αίμων: Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ευρυδίκη – κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη, Φύλακας – Εξάγγελος: Στέλιος Θεοδώρου – Γκλίναβος και Χορός: η Ομάδα
  • Παίζουν οι ηθοποιοί: Έβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Έλλη Ιγγλίζ,  Ανδρομάχη Φουντουλίδου, Γιάννης Γιαραμαζίδης,  Ρόζυ Μονάκη, Στέλιος Θεοδώρου – Γκλίναβος

  • Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

 Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος

  • Διεύθυνση: Λεωνίδου 12 (πλησίον μετρό Μεταξουργείου)

  • Πρεμιέρα: 9/11/19  έως 31/01/20

  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακής στις 20.30.

  • Διάρκεια παράστασης: 95 λεπτά

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here