Εκτύπωση

της Σοφίας Χατζοπούλου,

Την 20η Σεπτεμβρίου οι μαθητές στην Αθήνα, ακολουθώντας τις μαθητικές κινητοποιήσεις παγκοσμίως, βγήκαν στους δρόμους για να διαδηλώσουν για το περιβάλλον. Ο πρωθυπουργός τους συγχάρηκε για την πρωτοβουλία τους και αμέσως μετά συνέχισε τις διαβουλεύσεις για το “αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο”. Με το νέο πολυνομοσχέδιο η χώρα είναι πια πρόθυμη να προσφέρει “γη και ύδωρ” κάνοντας “παρεκκλίσεις από ισχύοντες όρους και περιορισμούς” σε όλους τους τομείς περιβάλλον, εργασία, πολιτισμό για να προσελκύσει τους μεγάλους επενδυτές.

Γι αυτό το λόγο εισάγονται διαδικασίες fast track για μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις (επιχειρηματικά πάρκα, μεγάλες βιομηχανίες) με την απλοποίηση αδειοδοτήσεων, την απαλλαγή από την υποχρέωση έγκρισης λειτουργίας, την είσοδο ιδιωτών ελεγκτών στην διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης, αλλά και τις υπερεξουσίες του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Στον Βόλο εδώ και χρόνια η ΑΓΕΤ έχει επιδοθεί σε μια προσπάθεια εξαγοράς συνειδήσεων μέσα από προγράμματα “αειφόρου ανάπτυξης”. Ο επιχειρηματικός όμιλος LAFARGE – ΑΓΕΤ, πιστός στα επιχειρηματικά του σχέδια για την καύση σκουπιδιών RDF, (η οποία καταγγέλλεται από τον Ιατρικό Σύλλογο Μαγνησίας και το πόρισμά του για τη νοσηρότητα και θνησιμότητα στον νομό Μαγνησίας) δραστηριοποιείται σε όλα όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης οργανώνοντας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης περιβαλλοντικά προγράμματα για την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση υλικών, κάνοντας προώθηση της πολιτικής του μέσα στις τάξεις των μαθητών μας. Ταυτόχρονα επιδίδεται σε χορηγίες, όπως η τελευταία στο Ειδικό Σχολείο Αγριάς, δωρίζοντας λεωφορεία και χρηματοδοτώντας έργα υποδομής για μαθητές των οποίων η υγεία δοκιμάζεται σε μια πόλη που πλήττεται όλο και περισσότερο από τον καρκίνο, με βάση την επιδημιολογική μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τα στοιχεία δείχνουν αυξημένους κατά 24% τους θανάτους από καρκίνο του πνεύμονα. Κατά τ’ άλλα η εταιρεία προωθεί προγράμματα βιωσιμότητας με μόνο στόχο απ’ ότι φαίνεται τη βιωσιμότητα των εργασιών της και των κερδών της!

Το τελευταίο προκλητικό δημοσίευμα εκμετάλλευσης της κοινωνίας και της νέας γενιάς είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του Μουσείου Γουλανδρή, το οποίο οργανώνει σεμινάρια με τίτλο “Κλιματική Αλλαγή και Εκπαίδευση”. Διαβάζοντας την πρόσκληση το όλο εγχείρημα φαίνεται ενδιαφέρον, μέχρι που φτάνει κανείς στο τέλος της δημοσίευσης, στην αναφορά στους χορηγούς. Μεταξύ, λοιπόν, αυτών που προσφέρουν το πρόγραμμα για την κλιματική αλλαγή είναι η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ και τα Ελληνικά Πετρέλαια! Τι και αν τόσα χρόνια αποστραγγίζεται η Γη, χωρίζεται σε “οικόπεδα” με το υπέδαφός της να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης και συγκρούσεων, τι και αν η καύση ορυκτών υδρογονανθράκων και λιθανθράκων έχει οδηγήσει τον πλανήτη σε μια μόλυνση άνευ προηγουμένου με τραγικές επιπτώσεις για το άμεσο μέλλον; Τι και αν ένα γνωστό μουσείο σαν αυτό του Γουλανδρή με αντικείμενο τη φύση και το περιβάλλον έχει γνώση όλων αυτών; Στο βωμό του κέρδους συμμαχεί με τους λύκους και προσφέρει προγράμματα στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι στη συνέχεια θα τα μεταφέρουν στη νέα γενιά, αποκρύπτοντας με παραμύθια την αλήθεια για το μέλλον της.

Η νέα γενιά ήταν και είναι πάντα στόχος. Η γενιά που έρχεται με ορμή και αμφισβήτηση να απαιτήσει αυτά που της ανήκουν πρέπει να αποσιωπηθεί, να αφοπλιστεί, να αποχαυνωθεί. Το επίπλαστο ενδιαφέρον, τα ωραιοποιημένα λόγια, ο εναγκαλισμός από το σύστημα, η καπήλευση και θεσμοθέτηση των αγώνων της, είναι κάποιοι από τους τρόπους που οι κρατούντες κερδίζουν την εμπιστοσύνη της και τη βγάζουν από το παιχνίδι. Έχοντας ήδη αμαυρώσει και διασύρει την έννοια της πολιτικής, περνούν ως νέα πολιτική την ενοχοποίηση της πολιτικής σκέψης και δράσης, προβάλλοντας στους μαθητές απολιτίκ κατασκευάσματα περί μίας κοινωνίας κι ενός κόσμου, αποκρύπτοντας την πραγματική σύγκρουση και τους πραγματικούς υπεύθυνους για τα προβλήματα γύρω μας. Έτσι, όχι απλά συνεχίζουν τη καταστροφική δουλειά τους, αλλά βγάζουν ακόμα περισσότερο κέρδος από αυτήν, πουλώντας προγράμματα αντιμετώπισης των τραγικών συνεπειών της.

Η υποκρισία τους έχει φτάσει στα άκρα. Εταιρείες, ιδρύματα, ινστιτούτα, εφοπλιστές λυμαίνονται με χορηγίες τον χώρο της παιδείας για να φτιάξουν τη δημόσια εικόνα τους, να εξιλεωθούν, να πείσουν για τις “αγαθές” προθέσεις τους, να εξαγοράσουν την ανοχή και ακόμη χειρότερα την αποδοχή του κόσμου, να διαφημίσουν και να προπαγανδίσουν, να λάβουν φοροαπαλλαγές με μοναδικό στόχο το κέρδος.

Τα πετρέλαια χρηματοδοτούν προγράμματα για την κλιματική αλλαγή, τα τσιμέντα για την ανακύκλωση, τα πατατάκια της Tasty foods χρηματοδοτούν προγράμματα υγιεινής διατροφής στα σχολεία (“Δεκατιανό στο σχολείο”), η Coca Cola οργανώνει πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για ανακαίνιση σχολείων στη Θεσσαλονίκη, η Αμερικάνικη πρεσβεία οργανώνει προγράμματα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, το Ίδρυμα Νιάρχος οργανώνει προγράμματα για τη δημοκρατική παιδεία….Τα δημόσια σχολεία έχουν γίνει ήδη η παιδική χαρά των χορηγών, και το κράτος υποστηρίζει αυτή την κακόγουστη φάρσα, όσο αυτή το βγάζει από το βραχνά της χρηματοδότησης, ενώ ταυτόχρονα παίζει το παιχνίδι του μεγάλου κεφαλαίου…εξάλλου αυτοί είναι και οι δικοί του χορηγοί!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here