Εκτύπωση

Την Κυριακή, 17/2, πραγματοποιήθηκε η 3η από τις τέσσερις τρίωρες συναντήσεις του δωρεάν σεμιναρίου μουσειακής εκπαίδευσης (αφορά σε εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης) που διοργανώνει ο Σελιδοδείκτης για τα μέλη του, με θέμα «Μουσείο και Εκπαίδευση» και εμψυχωτή τον ιστορικό Στάθη Γκότση στη Λέσχη Αναιρέσεις (Ιπποκράτους 175Β, Εξάρχεια).

Κι ενώ αποχαιρετάμε τον φιλόξενο χώρο των Αναιρέσεων για να βρεθούμε την επόμενη Κυριακή με τις ομάδες μας (πρωτοβάθμιας – δευτεροβάθμιας) έτοιμες (;) για τον δικό μας σχεδιασμό μουσειακού εκπαιδευτικού προγράμματος στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, προσεγγίζουμε μια άλλη διάσταση του ρόλου του  μουσείου: Τα ζητήματα ταυτότητας/ετερότητας που συνδέονται με τη μουσειακή εμπειρία και τις διαπολιτισμικές προσεγγίσεις που μπορούν να επιχειρηθούν σε δράσεις μουσειακής εκπαίδευσης.

Ο πολιτισμός, το μουσείο ως μέσο ένταξης. Η μουσειακή εκπαίδευση βουτώντας στην πολυπολιτισμικότητα των σύγχρονων κοινωνιών ψάχνει και ανακαλύπτει τις δυνατότητές της να προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες ειδικών ομάδων κοινού που εγγράφονται, για τον έναν ή τον άλλο λόγο, στο ευρύ πεδίο του λεγόμενου κοινωνικού αποκλεισμού (ΑμεΑ, ψυχικά ασθενείς, ηλικιωμένοι, φυλακισμένοι κοκ) αλλά και να «σπάει» τα σύνορα!

Σκύβοντας στα χαρακτηριστικά της ομάδας που έχουμε να προσεγγίσουμε, σχεδιάζοντας με βάση τις ανάγκες των αποδεκτών μας, ορίζοντας το θέμα, βαδίζοντας με τα βήματά τους, βασιζόμενοι στο αντικείμενο αλλά όχι με επίκεντρο το αντικείμενο ορίζουμε τι θέλουμε να πετύχουμε. Στόχος πάντα να εμπλέξουμε με τον πλέον ζωντανό τρόπο, υιοθετώντας τα σωστά παιδαγωγικά εργαλεία,  τους αποδέκτες μας.

Με αγωνία για την επόμενη Κυριακή με ομαδική δουλειά στο πεδίο και απαιτητικό δάσκαλο!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here