Εκτύπωση

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το εκπαιδευτικό περιοδικό «Σελιδοδείκτης» σας καλεί στην Εκδήλωση – Συζήτηση με θέμα:

Ο κοινωνικοποιητικός ρόλος του σχολείου και η σημασία του στην πρόληψη των εξαρτήσεων σε παιδιά και εφήβους

την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου, στις 18:00, στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ New Star Art Cinema, Ιουλιανού 42 – Αθήνα

Το ζήτημα της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, το οποίο στην εποχή της βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις ιδιαίτερα στους εφήβους, είναι ζήτημα με πολλές κοινωνικές απολήξεις, τόσο στην αιτιολογία του, όσο και στην αντιμετώπισή του.

Ο «Σελιδοδείκτης» υπηρετώντας το δίπτυχο εκπαίδευση και κοινωνία στην κατεύθυνση της αποδόμησης των κυρίαρχων αστικών αξιών, που αναπαράγονται μέσα από την εκπαίδευση, αλλά και της ανάδειξης του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού κινήματος ως βασικών μοχλών για την κοινωνική και μορφωτική χειραφέτηση, θεωρεί ότι η μάχη κατά των εξαρτήσεων, δεν μπορεί παρά να αποτελεί μέρος του συνολικότερου εγχειρήματός του.

Η εκδήλωση αυτή έρχεται λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του τρίτου τεύχους του ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗ, στο οποίο δημοσιεύεται συνέντευξη της Κατερίνας Μάτσα, σχετικά με το θέμα αυτό.

Η εκδήλωση θα απαρτίζεται από δύο μέρη:

Στο πρώτο μέρος θα προβληθεί η πολύ ενδιαφέρουσα ταινία-ντοκιμαντέρ του Γιώργου Ζέρβα, «Τώρα κάνω όνειρα. Τέχνη και θεραπεία στην απεξάρτηση», που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης (διάρκειας 77’). Είναι μια ταινία υψηλής αισθητικής που καταγράφει με σεβασμό την προσπάθεια απεξάρτησης και κοινωνικής επανένταξης μιας ομάδας ανθρώπων ενταγμένων σε πρόγραμμα της Μονάδας Απεξάρτησης του ΨΝΑ 18 ΑΝΩ. Η ταινία απομυθοποιεί τον κόσμο των ουσιών, «παρουσιάζει την υπαρξιακή μετάβαση από την ακραία αλλοτρίωση προς την αυτόνομη υπόσταση, χωρίς ηθικολογίες και διδακτισμούς και αναδεικνύει την ουσία της συγκλονιστικής και συγκινητικής μεταμόρφωσης των ανθρώπων αυτών».

Η ταινία, μέσα από τον λόγο των θεραπευόμενων, ρίχνει φως στα αίτια που τους οδήγησαν στην εξάρτηση, τις επιπτώσεις που αυτή έχει στη ζωή τους, τις δυσκολίες και τις ματαιώσεις στα στάδια της απεξάρτησης και της κοινωνικής επανένταξης, αλλά και την αναπτέρωση της ελπίδας, μέσα από ένα θεραπευτικό πλαίσιο το οποίο βασίζεται στη συλλογική προσπάθεια με όχημα την τέχνη. Δίνει, ταυτόχρονα, πολλά εναύσματα για προβληματισμό και συζήτηση σχετικά με το πολυπαραγοντικό πρόβλημα της τοξικοεξάρτησης και της αντιμετώπισής του.

Θα ακολουθήσει συζήτηση με βασικό άξονα τις εξαρτήσεις στην εποχή της κρίσης στις νεαρές ηλικίες και τον ρόλο του σχολείου στη διαμόρφωση όρων συλλογικής αντίστασης σε αυτές. Θα έχουμε την ευκαιρία να θέσουμε τα ερωτήματά μας και να συζητήσουμε τους προβληματισμούς μας με:

την Κατερίνα Μάτσα, Ψυχίατρο, τ. Υπεύθυνη της Μονάδας Απεξάρτησης του ΨΝΑ 18 ΑΝΩ

τον Δημήτρη Υφαντή, Κοινωνιολόγο, Υπεύθυνο Τμήματος Έρευνας & Εκπαίδευσης της Μονάδας Απεξάρτησης του ΨΝΑ 18 ΑΝΩ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. πολύ ενθαρρυντική πρωτοβουλία και συγχαρητήρια στους διοργανωτές> θα ήθελα να επισημάνω τη σημαντική έρευνα της καθηγήτριας Μίκας Χαρίτου-Φατούρου που ενδεικτικα αναφέρει : «οι ήδη εφαρμοζόμενες παρεμβάσεις πρόληψης υπακούουν στη λογική του κατακερματισμού των προβλημάτων της σχολικής κοινότητας και της αντιμετώπισης του κάθε προβλήματος ξεχωριστά. Επί του παρόντος εφαρμόζονται ειδικά προγράμματα πρόληψης των ναρκωτικών, της σχολικής βίας, των ψυχικών διαταραχών και γενικότερα της προαγωγής της υγείας. Αυτή η αντίληψη απορρίπτει την κοινή αιτιοπαθογενετική βάση όλων των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων (Albee, 1986), απομονώνει το κάθε πρόβλημα και το αντιμετωπίζει χωριστά – έχει όμως ήδη αποτύχει (Albee, 1986. Ζαφειρίδης 1998. Κοκκέβη, 1988). Τα πρώτης και δεύτερης γενιάς προγράμματα πρόληψης της ουσιοεξάρτησης, τα οποία βασίστηκαν στην καταστολή ή στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω επινοημένων τεχνικών, αντί της ανάπτυξης της δυναμικής της σχολικής κοινότητας, έχουν ήδη δείξει τα όριά τους: απέδωσαν ελάχιστα αποτελέσματα (Palin, 1987, Wheller, 1990).»

    http://synergatiki-mathisi.blogspot.gr/p/blog-page_11.html

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here