Εκτύπωση

Της Σοφίας Χατζοπούλου

Η αξιολόγηση είναι καλύτερη όταν είναι αιφνιδιαστική, πρέπει να σκέφτηκαν οι υπέρτατοι αξιολογητές του ΟΟΣΑ όταν αποφάσισαν να συλλέξουν τα δεδομένα τους από τους ανθρώπους του «πεζοδρομίου» αυτή τη φορά, κι όχι από την επίσημη αρχή του κράτους, το Υπουργείο.

Κι έτσι βγήκαν στους δρόμους και ρώτησαν τον γονιό, τον επαγγελματία, τον ιδιοκτήτη φροντιστηρίου, τον επιχειρηματία ιδιωτικού σχολείου, για να μάθουν τι τρέχει με την παιδεία στην Ελλάδα, να μάθουν τι πραγματικά συμβαίνει, να αφουγκραστούν το εκπαιδευτικό δράμα αυτής της χώρας.

Να υποθέσουμε ότι τους είπαν όλοι αυτοί για την υποχρηματοδότηση της παιδείας χρόνια τώρα, για την παντελή απουσία των διορισμών, για την ομηρεία χιλιάδων εκπαιδευτικών στην ελαστική εργασία, για την κατάργηση ουσιαστικής επιμόρφωσης, για τους πενιχρούς μισθούς των εκπαιδευτικών, για τις αυθαίρετες αποφάσεις πάνω στο εκπαιδευτικό υλικό και στο περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος, τις αυθαίρετες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χρόνο, την απαξίωση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού… τα έμαθε άραγε όλα αυτά ο αδαής ΟΟΣΑ;;;

Με βάση δημοσιεύματα στο διαδίκτυο επισκέφτηκαν και δύο δημόσιους φορείς, το 70ο Δημοτικό Σχολείο Ακρόπολης και το 6ο Γυμνάσιο Ζωγράφου…δύσκολα σχολειά σε προβληματικές περιοχές χτυπημένες από τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Και ρώτησαν κι εκεί, κι άκουσαν προσεκτικά για να ξέρουν τι θα γράψουν στην έκθεσή τους.

Και ο κόσμος μιλούσε κι έλεγε τα παράπονά του, όπως θα τα έλεγε στον βουλευτή της περιοχής του μια όμορφη μέρα στη λαϊκή, με μια κρυφή ελπίδα ότι ο ΟΟΣΑ θα τις βρέξει στην κυβέρνηση για όλα τα δεινά που μας έχει επιβάλει, ότι ο λήσταρχος θα τραβήξει τα γκέμια στο κλεφτρόνι του να μάθει να κρύβεται καλύτερα.

Και μίλησαν κι οι ιδιωτικοί φορείς για τα προβλήματα που συναντούν στην προσπάθεια που καταβάλλουν για την κεφαλαιοποίησης της γνώσης. Κι ερωτήθηκε κι ο φροντιστηριούχος, πάντα με βάση τις δημοσιεύσεις, αν βοηθά την πολιτεία με προτάσεις και πορίσματα για καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Τι να πει ο άνθρωπος; Ότι τον έχει τρελάνει κάθε χρόνο η πολιτεία με τις αλλαγές στο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων; Πώς να κάνει τον προυπολογισμό της επιχείρησής του ο άνθρωπος αν δεν ξέρει τον σχετικό όγκο του προιόντος που θα πουλήσει στους μαθητές; Κι από προτάσεις; Σίγουρα δεν είπε τίποτα για την κατάργηση της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση…

Τι κατάφερε τελικά ο ΟΟΣΑ με την αιφνίδιο επίσκεψή του στις παραγωγικές τάξεις της εκπαίδευσης; Μα καταρχήν να νομιμοποιηθεί και ως εκπρόσωπος του λαού και ως επιτηρητής της τάξης, διαρρηγνύοντας ακόμα περισσότερο την λαβωμένη έννοια της δημοκρατίας σ’ αυτήν τη χώρα, κι εμπεδώνοντας ακόμη περισσότερο το καθεστώς επιτροπείας. Πρόκειται για την νομιμοποίηση ενός υπερεθνικού θεσμού ως φορέα και διαχειριστή της εθνικής πολιτικής, μέσα από την πλήρη συγκάλυψη του πραγματικού του ρόλου στη στασιμότητα και φτωχοποίηση της χώρας, στην πλήρη εξάρτησή της.

Την άνοιξη λοιπόν ο ΟΟΣΑ επιστρέφει με την αξιολόγησή του…

Τρέμε Υπουργείο! Αυτή τη φορά έχει στην εργαλειοθήκη του όχι απλά σχεδιαγράμματα και ισολογισμούς αλλά την γνώμη του κυρίαρχου ελληνικού λαού…καθώς και τη συνενοχή του…

Και το δράμα καλά κρατεί…..

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here